Frågor och svar

Drift & support

Det är enkelt att byta!

1. Säg upp ditt abonnemang hos din leverantör.
2. Beställ nytt abonnemang med startdatum samma datum som ditt nuvarande abonnemang går ut.

Vill du ha hjälp med bytet?
Fyll i fullmakten, så löser vi bytet!
100Mbit/s
Perfekt för dig som vill streama film i hög kvalité, surfa och utan begränsningar.

250Mbit/s
Till dig som arbetar hemma och som inte vill uppleva några begränsningar i ditt arbete.

500Mbit/s
När ni är några stycken som vill streama och spela samtidigt utan att uppleva några begränsningar.

1000Mbit/s
Till dig som vill få maximal hastighet!
Spela samtidigt som hela familjen streamar i 4K.

Kontrollera att vi inte har någon känd driftstörning på Driftinformation.

Starta om din utrustning, genom att göra fiberswitchen (CPE) & router strömlös.

Testa anslut din dator med kabel direkt fiberswitchen (CPE).
Testa din internet hastighet på Bredbandskollen.se.

Det är vanligt att begränsningen sitter i din router.
Testa koppla din dator med kabel direkt till fiberswitchen.
Kommer du upp i rätt hastighet då, bör du köpa en bättre router.
Önskar du som kund publik IPv4 adress kan vi leverera det till dig!

Detta ger dig möjlighet att ansluta till olika servrar du har.
Enda vi har möjlighet att erbjuda är att vi låser din IP adress till din utrustnings mac-adress. Så länge du har samma utrustning behåller du ditt ip nummer.

Kontakta oss om du vill mac låsa din ip adress!
Vi har möjlighet att erbjuda IPv6, men alla stadsnäten stödjer tyvärr inte detta ännu.

Kontakta oss om du vill veta mer!
Vi har eget AS-nummer. Vi kör multihoming och full BGP-tabell.

AS48942

Ekonomi

Uppsägningstiden är nuvarande månad plus en kalendermånad.
Uppsägning sker endast skriftligen.
Meddela oss din nya adress och vilket datum vi ska aktivera tjänsten på din nya adress!

Vi tar inte ut någon flyttavgift!
E-postfaktura = 0kr/st
E-faktura via bank = 0kr/st
Autogiro = 0kr/st
Pappersfaktura = 45kr/st
Alla våra abonnemang är utan bindningstid!

Vi vill att du ska vara nöjd med våra tjänster och vill därför inte binda upp dig i långa avtal.
För att ansluta till e-Faktura går du in på din internetbank och väljer ”Daniel Eriksson Teknik AB” som betalningsmottagare för e-Faktura. Uppge ditt kundnummer som står på din faktura.

Swedbank/Sparbankerna:
Du anmäler dig till e-faktura under menyn Betala/överföra – e-faktura – Anmäl e-faktura – Välj ”Daniel Eriksson Teknik AB”. Uppge ditt kundnummer som står på din faktura.

Nordea:
Du anmäler dig till e-faktura under menyn Betala och överföra – e-faktura – Sök företag – Välj ”Daniel Eriksson Teknik AB”. Uppge ditt kundnummer som står på din faktura.

SEB:
Du anmäler dig till e-faktura under menyn Betala och överföra – e-faktura – Sök företag – Välj ”Daniel Eriksson Teknik AB”. Uppge ditt kundnummer som står på din faktura.
För att ansluta till Autogiro:

Om din bank stödjer medgivande via internetbanken, kan du logga in på din bank och lägga till autogiro genom att söka på ”Daniel Eriksson Teknik AB”.

Alternativt skriver du ut och fyll i blanketten och skicka in den till oss på adressen:
Daniel Eriksson Teknik AB
Åkulla 42
432 97 VARBERG

Villkor

Du hittar våra aktuella villkor här.
Vi hanterar dina personliga uppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och vi sparar bara nödvändig information om dig så länge du är kund hos oss.

Här kan du läsa mer om hur vi behandlar kund- och personuppgifter.
Uppsägningstiden är nuvarande månad plus en kalendermånad.

Uppsägning sker endast skriftligen.
Det är sällan våra kunder ångrar sig, men om du trots allt vill så kan du ångra din beställning inom 14 dagar från beställningsdatum.
Meddela oss din nya adress och vilket datum vi ska aktivera tjänsten på din nya adress!

Vi tar inte ut någon flyttavgift!
Alla våra abonnemang är utan bindningstid!

Vi vill att du ska vara nöjd med våra tjänster och vill därför inte binda upp dig i långa avtal.

Inga kända driftstörningar